VITAMIN UNTUK WANITA

 HI ..semua bertemu lagi kita hari ni dengan entry sis tentang Vitamin Untuk Wanita.Ramai bah sekarang ni yang mahu kelihatan cantik dan awet muda.Lebih-lebih lagi untuk dalaman para wanita.


Wanita yang sudah berumur berusia 25 tahun ke atas tidak kira kita sudah bersalin atau belum,sebaiknya amalkan supplemen daripada awal.

Ini bertujuan agar dapat lebih bersiap siaga untuk memasuki usia dimana tahap sistem dan fungsi otot mula merosot.

Semua orang inginkan kesihatan yang baik seperti remaja awal dulu tapi malangnya semakin meningkat umur, badan semakin cepat penat.

Lebih-lebih lagi wanita yang sudah melahirkan anak, badan mereka pasti terasa lesu ,sendi sakit-sakit dan lebih teruk otot kerap kejang.

Untuk pengetahuan ,supplemen merupakan pengambilan makanan tambahan untuk membantu badan menjadi lebih bertenaga.


Ini kerana setiap supplemen mengandungi nutrien yang penting untuk kesihatan.Jom kita tengok setiap kebaikan Vitamin untuk wanita yang tersenarai dibawah.


  1.VITA-LIZE MULTIVITAMIN

-Multivitamin sangat penting untuk badan kerana ia membekalkan vitamin dan mineral penting yang diperlukan badan kita.

-Ringkasnya ,multivitamin adalah makanan kepada sel-sel badan dan ia membantu mengisi lompang kekurangan nutrien di dalam badan.

Kebaikan Vita-lize untuk kesihatan

-Pelengkap nutrisi membantu menambah nutrisi dalam badan kita akibat amalan diet yang tidak seimbang ,kurang makan sayur dan buah termasuklah mereka yang mengamalkan sayuran(vegetarian) dan anemia.

-Elemen penting pada sel tubuh .Multivitamin yang menyediakan asas nutrisi ,memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru ,pertumbuhan rambut ,otot,kulit, kuku, dan hormon serta menjaga kesihatan tiriod.

-Penambahan tenaga segera memberi tenaga kepada tubuh, tubuh lebih cergas,kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun pekerjaan seharian.

-Metabolosma penting untuk membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.


2. OMEGA GUARD

-Omega Guard ini 3 kali lebih tumpat daripada hati dan minyak ikan.Mengandungi asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA ,daripada kajian, omega guard ini membekalkan 905mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.

-Omega guard membantu mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon wanita.Bagus untuk wanita,bagus untuk mereka yang menginginkan kulit yang licin.

-Bagi mereka yang selalu sakit sendi ,sakit lutut , sengal-sengal boleh makan omega guard ini untuk memelihara fungsi sendi.Asid lemak 3 larut dalam tisu rawan jadi dia mencegah kemusnahan yang membentuk tisu rawan.

-Untuk orang-orang selalu stress, baru lepas bersalin ,emosi tak stabil sangatlah bagus makan omega guard sebab dia membantu mencegah imsomnia dan membantu mengurangkan tekanan.

-Omega guard juga dapat meningkatkan sistem imun ,menyihatkan paru-paru.Mereka yang ada anak selalu kena asthma ,selalu selesma , dan selalu tak sihat boleh bagi omega guard dan memperbaiki alahan ,sakit kulit, demam, lelah ,hypertatis,sle,dan sakit buah pinggang.


3. OSTENUTRIC

-Ostenutric adalah kalsium Shaklee dalam bentuk pil.Kalsium paling penting untuk kesihatan tulang ,otot, dan ligamen ,sementara magnesium perlu untuk mengasimilasikankalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium di dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

-Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru ,jantung,hati, ginjal serta membolehkan kita mengerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.

-Kalsium (1000mg) sumber semulajadi yang berkonsentrasi dan mudah diserap.

-Magnesium (400mg) bantu mengasimalasikan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya.

-Boron membantu dalam metabolisme tulang.

-Vitamin D (400IU) merangsangkan penyerapan kalsium.

-Manga, Tembaga ,dan Zink mengaktifkan enzim yang membantu dalampembinaan kepadatan tulang.

-Memulihkan kekejangan dan kebas-kebas.

-Membantu masalah gastrik dan mengurangkan risiko OSTEOPOROSIS.

-Membantu mengurangkan sakit belakang.

-Melegakan sakit ketika haid.

-Menggalakkan kulit cantik.

-Membantu mengatasi migrain dan sembelit.


4. GLA COMPLEX

-GLA adalah asid lemak penting Omega 6 yang mengawal atur proses tubuh.Malah ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur.

-GLA Complex shaklee diformulasi khas untuk membantu wanita mengekalkan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan.

-GLA shaklee mengandungi Vitamin E ,Asid linolenik (LA) ,Minyak bunga matahari dan Asid gamma linolenik(GLA).

-Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid di samping melegakan PMS (sindrom pra-haid).

-Membantu menangani menopause dan juga menguatkan kuku serta rambut kita.

-Melegakan simptom akibat artritis reumatiod.

-Gla shaklee ada mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri dan juga boleh menguatkan imuniti badan kita.

-Paling best boleh memperlahankan proses penuaan kita bila dah tua nanti dan juga dapat mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung.

-Gla Complex mengandungi 2 kali ganda lebih banyak Gla berbanding produk lain di pasaran.Gla adalah singkatan daripada gamma lenolenic acid (GLA) yang bertujuan memulihkan bintik penuaan / jeragat pada kulit.

-Mengawal paras hormon estrogen dan testosteron.Jadi bila hormon stabil masalah jerawat yang menjadi punca utama jeragat akan dapat diatasi.


Sampai sini dulu enrty kali ni tentang vitamin untuk wanita ,semoga bermanfaat untuk kita semua wanita-wanita di luar sana ya.Sama-sama bah kita sihat untuk keluarga.

Nak lebih lanjut boleh hubungi sis ya.

fb Janie mutang

ig Janie mutang

whatsap 0165891149

#nextlevelblogging

#megablogshaklee2023

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#shakleemiri

#shakleelawas



Comments

Popular posts from this blog

TIPS TRAVEL YANG JIMAT

PENGEDAR SHAKLEE MIRI ,SARAWAK

TESTIMONI SHAKLEE SAYA