TIPS KURUS DENGAN CEPAT

 Halo semua..☺️entry sis untuk hari adalah Tips kurus dengan cepat ,makin hari makin ramai yang dikalangan rakyat malaysia obesiti.




Apakah anda nak kekal gemuk atau nak berusaha kurus untuk kesihatan yang lebih baik??


Hanya pilihan anda yang buat untuk tetap sihat.Jom sis kongsikan rahsia kurus dengan cepat.


1. Kawal Pemakanan Anda 

🌻pastikan anda berhenti makan sebelum kenyang atau terlalu kenyang.

🌻Tahukah anda ,setiap lebihan makanan /kalori yang anda makan akan bertukar menjadi lemak jika tidak dibakar melalui aktiviti harian anda.



2. Lakukan Aktiviti Fizikal /Senaman Ringan

🌻Anda digalakkan melakukan aktiviti fizikal yang ringan (30 minit)setiap hari untuk bakar kalori yang berlebihan dalam badan anda.

Contohnya 

🌻Mengubah beberapa tabiat seperti memilih memanjat tanga berbanding lif adalah cara nak kurus yang boleh diamalkan.Ia akan mempercepatkan proses penurunan berat badan anda.



3. Minum Air Kosong 8 Gelas Sehari 

🌻Air kosong adalah sangat bagus untuk badan anda karena hampir keseluruhan badan mengandungi air.Maka,amalkan minum air kosong sebanyak 8 gelas (2-3 liter )setiap hari.

🌻Air yang mencukupi dapat menyingkirkan bahan perkumuhan yang tak diperlukan oleh badan anda.Lemak yang tak diuraikan juga disingkirkan melalui air kencing dan perpeluhan.






4. Elakkan Minum Minuman Bergula Dan Berkafien

🌻Contoh air bergula adalah air berkabonat, Kandungan gula dalam air ais ini adalah sangat tinggi iaitu 7-8 sudu gula bagi setiap hidangan.

🌻 Pengambilan gula yang berlebihan akan menyebabkan masalah kegemukan serta akan mendatangkan penyakit serius seperti kencing manis.

🌻Manakala kafien bukan sahaja menyebabkan kadar metabolisme badan menurun (kesannya gemuklah)malah juga boleh menyingkirkan nutrien seperti vitamin daripada badan anda.



5. Set Minda Dulu 

🌻Pertama sekali ,kena set betul-betul Minda kita Kenapa nak kurus ??Apa big Why korang ,yang akan buatkan korang buat apa-apa sahaja untuk mencapai target anda.Betulkan niat sebab kalau kita bermula dengan niat yang betul ,lagi senang dan jauh kita boleh pergi.Betul tak ??💪💪



6. Bersarapan 

🌻Ambillah hidangan sarapan pagi yang bagus.Gabungan protien dan karbohidrat yang berserat tinggi adalah yang terbaik untuk buatkan anda kenyang lama.



7. Buat catatan 

🌻Sediakan senarai 'apa perlu dilakukan' dan 'sudah dilakukan' untuk memastikan anda berada dilandasan yang betul.Walaupun anda berjaya kurangkan berat 0.4kg .Mesti buat ya gaiss.🤭



8. Intermittent Fasting 

🌻Anda boleh makan apa yang anda mahu dalam tempoh masa tertentu dan berpuasa waktu selebihnya.Nak tahu lebih lanjut boleh ke blog sis

 https://jeannieorkidfred.blogspot.com/2023/02/intermittent-fasting.html

Boleh baca untuk lebih faham.☺️



9. Makan Secara Perlahan 

🌻Jangan tergesa-gesa makan.Sebaiknya ,makan dan kunyah secara perlahan serta nikmatilah rasa hidangan anda.Secara tidak langsung ,ia boleh mencegah anda daripada makan secara berlebihan.



Selain tips yang sis kongsikan kepada anda , tips dalam proses nak kurus dengan cepat juga memerlukan makanan tambahan untuk membantu anda mendapatkan berat badan yang ideal.


Dalam shaklee terdapat makanan tambahan yang perlu diamalkan untuk kurus dengan cepat tapi selamat dan setiap makanan tambahan atau lebih anda tahu iaitu supplement.Dan supplement itu mempunyai fungsi tersendiri.


Konsep Bakar ,Buang Dan Bina harus ada semasa anda mahu mengurangkan berat badan anda.


Jom sis terangkan manfaat setiap supplement Shaklee yang harus anda amalkan.


🐬 LECITHIN DAN OMEGAGUARD (BAKAR)

Lecithin dan omegaguard berfungsi membakar lemak dalam badan ,selain bagus untuk kesihatan jantung ,otak dan untuk masalah kolestrol.

Konsep penting dalam turunkan berat badan haruslah dibantu dengan agen bakar supaya lemak dalam badan terurai.


🐬ALFALFA COMPLEX DAN HERBALAX (BUANG)

Selepas amalkan supplement agen bakar ,wajib amalkan supplement agent detox supaya boleh bawa keluar segala toksin yang ada dalam badan.

Alfalfa merupakan agen detox setiap hari yang boleh membantu untuk detox badan dan darah.

Herbalax pula agen detox diamalkan dalam 2 hingga 3 kali seminggu untuk detox seluruh badan.

Setiap kita memang suka makan makanan yang sedap-sedap .Jadi badan kita pun perlu detox.


🐬CINCH SHAKE DAN ESP SHAKLEE (BINA)

Selepas bakar dan buang ,konsep paling penting adalah bina balik otot yang terlibat semasa proses penurunan berat badan supaya kulit kita tidak gelember dan kendur.

Pengambilan protein ini sangat penting selain membantu untuk lebih kenyang lebih lama,dia juga membantu untuk membina sel kulit baru.







Jadinya jangan tinggalkan protien tau.


Ramai yang telah berjaya kurus dengan Set kurus Shaklee.Mereka sudah ,sekarang giliran anda untuk dapatkan berat badan yang ideal dan bebas dari obesiti.


Disini sis sertakan pilihan set kurus shaklee untuk anda amalkan.Anda boleh pilih mana memikat hati anda.


Pilihan pertama Set Bakar Lemak 

🐠 Omegaguard

🐠 Herbalax 






Pilihan kedua Set Slimming Lengkap 

🐠 Esp Protien 

🐠 Omegaguard 

🐠 Herbalax 






Pilihan ketiga Set Kurus Bajet 

🐠 Herbalax 

🐠 Alfalfa Complex





Jadi semasa amalkan makanan tambahan ini anda perlu mengambil air yang secukupnya untuk kesan yang lebih baik.


Dan akhir sekali pastikan anda mempunyai rehat yang mencukupi supaya badan anda dapat melakukan aktiviti dalam seharian.


Semoga kita sama-sama sihat dan mencegah sebelum terlambat.Usaha dan ikhtiar selagi kita boleh lakukan.Sihat itu mahal ya gaiss.😊


Terimakasih yang membaca blog sis.


Nak Set kurus shaklee ,boleh hubungi sis terus di Fb ,ig atau nombor 📞 .

Whatsap :0165891149 

Ig : JanieMutang

Fb : JanieMutang


#blogmegashaklee

#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023 

#shakleethrive2023

#pengedarshakleemirilawas 


Comments

Popular posts from this blog

TIPS TRAVEL YANG JIMAT

PENGEDAR SHAKLEE MIRI ,SARAWAK

TESTIMONI SHAKLEE SAYA